Historia samochodów marki Volkswagen sięga lat 30. ubiegłego stulecia. Po I wojnie przemysł motoryzacyjny zaczął gwałtownie się rozwijać. Niemal każdy marzył o tym, aby mieć swoje własne cztery koła. Szansę na urzeczywistnienie niegdyś mglistych wizji dała ludziom niemiecka firma.
Volkswagen – samochód dla każdego
W 1933 roku z inicjatywy Hitlera Ferdinand Porsche, ceniony konstruktor pojazdów i innych urządzeń, otrzymał zlecenie: skonstruować pojazd, który będzie stosunkowo tani, osiągnie prędkość 100km/h oraz będzie przewozić cztery osoby. Efekt pracy, prototyp legendarnego już dzisiaj Garbusa, został zaprezentowany 7 kwietnia 1934. Po intensywnych pracach nad ulepszeniem modelu finalnie powstaje Porsche Type60, który trafia do masowej produkcji, raz na zawsze zmieniając oblicze światowej motoryzacji.
Masowa produkcja samochodu nazwanego KdF Wagen (Kraft durch Freude, czyli „moc przez radość”) ruszyła w fabryce w mieście Fallersleben położonym w Dolnej Saksonii. W latach 1941-1944 wyprodukowano 630 egzemplarzy o różnych typach nadwozia (sedan, kabriolet oraz model do użytku wojskowego). Po II WŚ nazwa miasta została zmieniona na Wolfsburg, a przedsiębiorstwo zaczęło produkować samochody na potrzeby armii pod nazwą Volkswagen. W 1950 roku na rynku pojawia się model Transporter, a po 23 latach – kultowy już Passat. Z roku na rok koncern Volkswagena umacniał swoją pozycję i sukcesywnie zdobywał nowe rynki, aby dzisiaj cieszyć się niezachwianą pozycją lidera na światowym rynku motoryzacyjnym.
Volkswagen dzisiaj
Obecnie koncern Volkswagena może szczycić się pozycją lidera w branży. W strukturach przedsiębiorstwa znajduje się wiele cenionych marek, między innymi hiszpański SEAT, czeska Škoda, angielski Bentley, czy włoskie Lamborghini Artimarca. Na całym świecie znajduje się niespełna pięćdziesiąt zakładów, w których zatrudnionych jest ponad sześćset tysięcy osób. Samochody z grupy Volkswagena uważane są za nowoczesne, niezawodne i bezpieczne pojazdy, które w swoim segmencie nie znajdują dla siebie konkurencji.