Jazda po zmroku u niektórych kierowców wywołuje niechęć, a u innych jest tak samo komfortowa jak jazda za dnia. Dlaczego jazda nocą może sprawiać trudności? Po pierwsze dlatego, że mamy ograniczone pole widzenia (zwłaszcza w terenie, gdzie nie ma latarni), a po drugie dlatego, że gdy jest ciemno, mogą nas spotkać niespodzianki w postaci wyskakujących na jezdnię zwierząt czy też spacerujących ludzi, którzy nie mają na sobie elementów odblaskowych.
W kierowaniu samochodem nocą nie bez znaczenia są elementy wyposażenia auta, które prowadzenie samochodu w takich warunkach ułatwiają. SEAT zadbał o to, żeby jazda po zmroku była bezpieczniejsza.
SEAT ATECA I SEAT ARONA – BEZPIECZEŃSTWO O KAŻDEJ PORZE
SEAT Ateca i SEAT Arona zostały wzbogacone w odpowiednie systemy, które ułatwiają jazdę po zmroku. Wyposażając te modele aut, SEAT uwzględnił ograniczoną widoczność, a także możliwą mniejsza koncentrację prowadzącego pojazd. Wszystkie zastosowane rozwiązania mają zniwelować skutki uboczne wynikające z tych faktów. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom SEAT Ateca i SEAT Arona zapewniają komfort jazdy nocą.
Należy zacząć od tego, że dzięki oświetleniu w lusterkach kierowca może bez problemu znaleźć swoje auto nawet w zupełnej ciemności. Gdy już wyruszymy w trasę, najnowsza technologia oświetlenia LED pozwoli nam zwiększyć swoje pole widzenia. Jest normą, że w nieoświetlonych miejscach nocą prowadzący pojazdy używają świateł długich, czyli drogowych, niestety mogą one oślepić nadjeżdżającego z naprzeciwka kierowcę. Żeby uniknąć takich sytuacji, SEAT Ateca i SEAT Arona zostały wyposażone w asystenta świateł drogowych. Jego działanie polega na tym, że światła drogowe automatycznie przełączają się na światła mijania.
NOWY SEAT ATECA I NOWY SEAT ARONA – PEŁNA KONTROLA
Nocną porą, zwłaszcza po dłuższej podróży, może zdarzyć się tak, że maleje koncentracja kierowcy. Dlatego nowy SEAT ATECA i nowy SEAT ARONA zostały wyposażone w systemy, które pomagają kierowcy zachować czujność. Są to między innymi: asystent pasa ruchu (kontrola nieplanowanej zmiany pasa), funkcja rozpoznawania znaków drogowych czy kontrola martwego pola za pomocą diod umieszczonych w lusterku.