Konstruktorzy motoryzacyjni z całego świata od dziesięcioleci zastanawiają się, co takiego można jeszcze ulepszyć, by poprawić wygodę podróżowania w samochodach sportowych. Jednak wśród fachowców znajduje się grupa inżynierów jednej marki, która już dawno odkryła ten sekret. Mianowicie są to inżynierowie pracujący dla SEAT-a. Cały swój kunszt i wiedzę w zakresie hot hatchy ulokowali w jednym aucie, jakim jest nowy SEAT Leon. A wersja Cupra, czyli fabrycznie podrasowany hatchback, to prawdziwy majstersztyk poruszający się po naszych drogach.
Nowy SEAT Leon i fantastyczne właściwości jezdne
Dobrze zestrojone zawieszenie to klucz do komfortowej jazdy. Zbyt miękkie spowoduje efekt tzw. płynięcia, co tylko uaktywni chorobę lokomocyjną u osób z nieco wrażliwszymi żołądkami. Z kolei zbyt twarde przyczyni się do odczuwania na własnej skórze każdej, nawet najmniejszej nierówności. A takie uciążliwości mogą skutecznie zepsuć każdą świetnie zapowiadającą się wycieczkę. Na szczęście nowy SEAT Leon posiada optymalnie wyregulowaną konstrukcję, dlatego przemieszczanie się za jego pomocą nie męczy pasażerów.
SEAT Leon, czyli najnowocześniejsza technologia na pokładzie
Technologia ma za zadanie ułatwiać i uprzyjemniać życie człowieka, również w kontekście motoryzacji. SEAT Leon, zwłaszcza w wariancie Cupra, jest wręcz naszpikowany udogodnieniami. We wnętrzu znajdziemy systemy kontroli odstępu od poprzedzającego pojazdu oraz funkcję ochrony pieszych, aktywny tempomat, pakiety wspomagania jazdy, czujniki parkowania, kamerę cofania, kolorową nawigację czy schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału.
Trwałe jednostki napędowe – nowy SEAT Leon pionierem w dziedzinie niezawodnych silników
Bez sprawnie działającego silnika nawet najlepszy sportowy samochód daleko nie zajedzie. Nowy SEAT Leon może poszczycić się szeroką gamą niezawodnych jednostek napędowych, zarówno benzynowych, jak i diesli, skonfigurowanych z automatycznymi i manualnymi skrzyniami biegów. Na szczególną uwagę zasługuje motor 2.0 TSI 310 KM 228 kW montowany w Cuprze, charakteryzujący się niesamowitymi osiągami.