Według najnowszych raportów organizacji Green NCAP okazuje się, że silniki wysokoprężne uznawane za najbardziej zatruwające środowiska mogą być równie ekologiczne, co w przypadku pojazdów napędzanych energią elektryczną. Czy jest to możliwe? Zdaniem hiszpańskiego producenta wśród aut marki Seat można wytypować modele spełniające ten warunek.
Diesel jest nadal szkodliwy, ale ten stosowany przez Seat znacznie mniej
Silnik diesla emituje do atmosfery szkodliwe gazy. Jednak Seat przekonuje, że jego modele produkują znacznie mniej zatruwających powietrze substancji. To sprawia, że samochody Seat pod względem tych parametrów plasują się wysoko na tle największych konkurentów. Z racji tego, iż do atmosfery trafia zarówno dwutlenek węgla, tlenki azotu, węglowodory oraz cząstki stałe, to ich poziom należy do najbardziej ekologicznego przedziału. W ten sposób mogą konkurować z rozwiązaniami elektrycznymi.
Seat przeprowadza zróżnicowane testy symulacyjne
Próbne scenariusze marki Seat są przeprowadzane w laboratoryjnych warunkach. Auto staje na rolkach i sprawdza się w ten sposób emisję silnika na zimno, rozgrzanego oraz w trybie ekologicznym. Seat dopina wszelkich starań, aby ich auta należały do najbardziej ekologicznych. W tym celu przeprowadzane są też testy na drogach miejskich, gdzie sprawdzana jest rzeczywista emisja spalin. Nowe modele Seata bardzo zbliżyły się do ideału. To głównie zasługa odpowiednio wydajnego katalizatora.
Innowacje wprowadzone przez Seat w kontekście technologii silników diesla
Samochody marki Seat z silnikiem diesla zostały wyposażone w precyzyjny układ dostarczający paliwo bezpośrednio do komory spalania. W ten sposób cały mechanizm jest w stanie efektywnie spalać mieszankę paliwową. Dzięki temu silnik diesla w nowych Seatach jest oszczędny, a w połączeniu z turbosprężarką uzyskuje odpowiednią moc. Hiszpańscy inżynierowie dalej dopracowują silnik diesla, to właśnie ekologia stała się ich głównym celem!