Codzienna jazda samochodem po mieście to w wielu przypadkach wielominutowe stanie w korkach. Im więcej aut na polskich drogach tym bardziej powszechne się one stają. Jest to także widok częsty na autostradach, zwłaszcza w dni ze wzmożonym ruchem przy okazji świąt, wakacji, czy długich weekendów. Jazda w korku jest męcząca dla każdego uczestnika jazdy, szczególnie jednak dla kierowcy.
Męcząca dla kierowcy i samochodu jazda w korku
Jazda w korku nie pozwala na chwilę odprężenia, kierowca musi być stale gotowy do ruchu, który często jest nie dłuższy niż kilka, kilkanaście metrów. Taka podróż sprawia, że kierujący bardzo szybko się męczy, nie może pozwolić sobie na spadek czujności, ponieważ bardzo łatwo wtedy o stłuczkę. Samochód również nie ma łatwego zadania, ponieważ musi być stale w trybie czuwania, stale gotowy to ruszenia i zatrzymania się, ruszenia i zatrzymania. Nagłe zrywy są zupełnie nieekologiczne i powodują, że zwiększa się spalanie. W upalne dni samochód w korku także dużo szybciej się nagrzewa, przez co konieczna jest wzmożona praca klimatyzacji.
System jazdy w korku w nowym Seacie
Nowy Seat Tarraco wyposażony został w asystenta jazdy w korku, dzięki któremu możliwe jest wyeliminowanie wszystkich nieprzyjemności związanych z jazdą po zatłoczonych ulicach. Asystent ten działa na zasadzie śledzenia samochodu przed nami. Zadaniem systemu jest pilnowanie zachowania odpowiedniego odstępu, hamowanie i ruszanie w momencie, kiedy auto przed nami robi dokładnie to samo. Najważniejsze w owym systemie jest zachowanie płynności. Nie ma tutaj nagłych zrywów i równie nagłego hamowanie, ruch odbywa się płynnie, dzięki czemu auto znacznie mniej spala. Kierowca w kolei może odpocząć i się rozluźnić, co pozwala na zmniejszenie stresu związanego ze staniem w korku. System ten jest zintegrowany z asystentem pasa ruchu, który nie pozwala na nagłe i niekontrolowane zmienianie pasa.
Nowy Seat Tarraco czyni jazdę w korku nie tylko dużo przyjemniejszą, ale także o wiele bezpieczniejszą.