Crossover poza miastem?

Czym są crossovery i dlaczego odróżniamy je od SUVów ? Jak radzą sobie w warunkach offroadowych, a może dedykowane są tylko do jazdy po miejskich ulicach? Przejrzyjmy znane europejskie marki samochodów, zyskujące coraz to większą popularność w salonach samochodowych całej Europy.

Przede wszystkim crossovery to samochody uterenowione, a nie terenowe. Stanowią swoiste połączenie modeli typu kombi, SUV, hatchback, zapewniając komfortową jazdę zarówno w warunkach miejskich jak i na drogach bardziej wymagających. Nie są to jednak samochody typowo terenowe, które z łatwością pokonują górskie przeszkody i wymagające wzniesienia. Napęd na cztery koła, większy prześwit pozwala jednak na zjechanie z szosy na drogi nieutwardzone i komfortową jazdę w trudniejszych warunkach.

Zalety szosowych crossoverów

Nowa generacja samochodów będących odpowiedzią na potrzeby rynku, a dokładniej ludzi aktywnych, którzy łączą podróż, przygodę z komfortem jazdy. Elegancka linia samochodów do jazdy po mieście, połączona z praktycznymi rozwiązaniami weekendowych wyjazdów, kompaktowe wymiary odpowiadające klasie średniej to niewątpliwe zalety wyróżniające ten typ aut spośród rynkowej oferty.
Kia Sorento, Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan , Škoda Kodiaq, czy odkrycie ubiegłego roku Seat Tarraco to popularne crossovery klasy średniej, gdzie granica między dużym SUVem jest bardzo zatarta. Łączą cechy minivana z terenówką, stanowiąc groźną konkurencję dla obu typów.

Kompaktowy croosover Seata

Ten stosunkowo nowy nurt motoryzacji to bardzo dynamicznie rozwijająca się gama samochodów. Z założenia kompaktowe crossovery są przeznaczone do jazdy miejskiej, choć ich stylistyka i podwyższone zawieszenie sprawiają, że bliżej im do SUVa niż do hatchbacka.

Seat Arona- auto z pazurem

Pierwszy kompaktowy crossover w gamie Seata – Seat Arona, wyróżnia się stylem, bogatym wyposażeniem, ale przede wszystkim, jakością prowadzenia. Komfort podróży, nawet w czasie dynamicznych manewrów jest wyjątkowo wysoki, a auto stabilnie trzyma się drogi zarówno w warunkach szosowych jak i na szutrowych obrzeżach miast. I choć wsiadając do Seata Arona, bliżej nam do miasta niż na jazdę po poligonie, to pazur offroadu jest wyraźnie wyczuwalny.