W dzisiejszych czasach zanieczyszczenie powietrza i środowiska stało się dużym problemem, takim na skalę globalną. Stąd też pojawia się coraz więcej akcji pro-środowiskowych, nawołujących do bycia bardziej eko.
Nie omieszka to nie zaczepić także o branżę motoryzacyjną, gdyż wiadomo, że auta i inne środki komunikacyjne produkują najwięcej spalin. Wiele firm, w tym czołowych producentów samochodów, stara się szukać nowe rozwiązania w klimacie eko i rozwijać opcję aut hybrydowych.
Seat w nowym wydaniu
Na rozwiązania przyjazne środowisku stawia Seat, który ma w 2020 roku zamiar wypuścić na rynek swoje nowe autko z napędem hybrydowym. Wiadomo na razie stosunkowo niewiele na temat auta, które ma stać się przyszłością dla motoryzacji oraz samej marki. Nowy Seat Leon ma zostać zbudowany w hiszpańskiej fabryce firmy w Martorell. Będzie to pierwszy seat leon z hybrydowej kolekcji. W tym samym roku firma zapowiedziała produkcję Seata Leon z czysto elektrycznym napędem, opierającym się o podłożę z VW ID Neo. Rozwiązania zapożyczone z Volkswagena nie powinny nikogo dziwić, gdyż spółka seata jest od pewnego czasu częścią jednego z największych obecnie producentów aut.
Seat Leon Hybrid + Electric
Najnowsze dzieła Seata będą opierały się o czystą energię elektryczną, oferując zasięg do 50 kilometrów. Pierwszym eko autem będzie seat leon hybrid, który korzystał będzie z części Volkswagena Golfa GTE. Jednak nie będzie to jedyny model, ponieważ Seat zapowiedział, że chce wypuszczać nowy model hybrydowy w odstępach, co pół roku. W najbliższych planach firmy jest zatem kolejny samochód, tym razem w oparciu o platformę Volkswagena MEB. Nazwa jeszcze nie jest znana, ale możliwe, że auto otrzyma nazwę Born-E albo E-Born. Jest to od niedawana oficjalnie zarejestrowany tytuł, należący do firmy Seat.
Seat ma jednak ambitne plany na najbliższe lata, które już powoli małymi kroczkami próbuje wcielać. Droga w kierunku bycia bardziej eko zaczęła się jeszcze w 2018 roku, gdy Seat wypuścił wersję seata arona TGI z opcją gazu ziemnego. Auto opierało się o napęd ze Skody Vision X. Lepszym określeniem byłoby tutaj prawdopodobnie stawianie na zmniejszanie kosztów paliwowych, niż bycie eko – w końcu auto z lpg wciąż produkuje spaliny szkodzące środowisku. Klienci jednak z pewnością byli zadowoleni ze względu na niższy koszt utrzymania auta w gazie, niż czystej benzynie.
Dlaczego bycie eko ma sens?
Jest wiele powodów, dla których przejście na napęd hybrydowy ma obecnie sens. Podstawowym jest dopasowanie się do potrzeb współczesnego świata. Ludzie popierający zieloną ścieżkę życia chętniej wybiorą auto hybrydowe, niż z napędem spalinowym. To także wymóg postępu technologicznego, kolejny krok w przyszłość. Takie rozwiązania są cenione i wspierane przez panujące władze poprzez zniżki z kosztów utrzymania dla aut elektrycznych w miastach.
Hybryda jest zdecydowanie przyszłością, na którą powinny stawiać koncerny samochodowe. Szczególnie w obliczu wzrastających problemów środowiskowych oraz rozwoju możliwości technologicznych.