Nawet duże samochody terenowe pokroju nowego SEATa Tarraco wymagają odpowiedniego przygotowania do trudnej drogi. Fakt ten jest szczególnie istotny zimą, kiedy na drogach pozamiejskich pojawiają się lód i śnieg. Pługi stosunkowo rzadko poruszają się po drogach innych, niż krajowe, dlatego też coraz więcej kierowców sięga po łańcuchy śniegowe. Akcesoria te pozwolą nam na bezpieczną jazdę zarówno po ośnieżonych, górskich szlakach, jak i drogach lokalnych, zapobiegając utracie kontroli nad naszym pojazdem. Oto, co należy wiedzieć na temat prawidłowego korzystania z łańcuchów śniegowych.
Łańcuchy śniegowe w Seacie Alhambra i innych dużych samochodach – dlaczego należy z nich korzystać?
Na niektórych drogach, założenie łańcuchów śniegowych na koła jest praktycznie obowiązkowe. Trasy te poznamy po charakterystycznych znakach drogowych C-18, nakazujących posiadanie łańcuchów przynajmniej na dwóch kołach napędowych. Wybierając się więc w góry naszym nowym SEATem Alhambra, szczególnie w Austrii lub Szwajcarii, powinniśmy pamiętać, że bez łańcuchów na kołach lokalna policja może nam zwyczajnie zakazać poruszania się po danej drodze.
Co powinniśmy wiedzieć, zanim założymy łańcuchy na koła naszego nowego SEATa Tarraco?
Kupując nowy model samochodu, zawsze zapytajmy w salonie, czy posiada on w wyposażeniu także łańcuchy śniegowe. Unikniemy w ten sposób zaskoczenia nas przez zimowe kaprysy pogody. Nowy SEAT Tarraco jest jednym z modeli tej marki, w przypadku którego możemy liczyć na bogate wyposażenie już na starcie. W przeciwnym wypadku, należy upewnić się, że interesujący nas łańcuch jest kompatybilny z posiadanym przez nas modelem samochodu. Po założeniu łańcuchów, należy unikać gwałtownego wciskania gazu oraz hamulca, trzymając się prędkości około 50 km/h. Zaleca się też regularne sprawdzanie stanu i napięcia, najlepiej co kilka kilometrów.
Jak założyć łańcuchy śniegowe?
Po wyciągnięciu łańcuchów z opakowania, chwytamy je za końce stalowej linki, po czym potrząsamy, aby je rozplątać. Tak przygotowany łańcuch kładziemy na ziemi, pamiętając, aby środek linki znajdował się po wewnętrznej stronie koła, zaś łańcuchy wychodziły półkolem na zewnątrz. Na przedniej górnej ściance opony łączymy ze sobą końce linki, wykorzystując w tym celu zaczepy. Uzyskany w ten sposób tylny pierścień przesuwamy na wewnętrzną stronę koła.
Następnie należy połączyć zewnętrzne łańcuchy. Łańcuch napinający przewlekamy przez bloczki, po czym naciągamy go. Jego końcówkę należy z kolei połączyć z jak najdalszym ogniwem, aby można było jak najlepiej naprężyć łańcuch. Tak przygotowany samochód rodzinny, jak SEAT Alhambra, będzie w stanie w dalszym ciągu zagwarantować najwyższe bezpieczeństwo zarówno nam, jak i naszym bliskim.