Jak radzić sobie zimą z nadmiernym parowaniem szyb w aucie?

Zaparowane szyby w aucie zimową porą to koszmar niejednego kierowcy. Jest to nie tylko przyczyną irytacji kierowcy, ale poważnym problemem zagrażającym bezpieczeństwu wszystkich użytkowników dróg. Nadmierne parowanie szyb w starych SEATACH może świadczyć o pewnych problemach z nawiewem powietrza w aucie. W nowszych modelach warto przyjrzeć się klimatyzacji, sprawności całej instalacji w naszych pojazdach.

Dlaczego szyby w moim SEACIE parują?

Wszystko to wina wody znajdującej się w powietrzu. Wilgotności powietrza gołym okiem nie zbadamy. Jest ona nie widoczna, jednak pod wpływem dużej różnicy powietrza między wnętrzem pojazdu a otoczeniem, na powierzchni zetknięcia się dwóch warstw powietrza (zimnego z zewnątrz i ciepłego od środka) para wodna skrapla się i osadza na szybie naszego SEATA. Jeśli dołożymy do tego temperatury poniżej zera, para zamieni się w szron, przez co rankiem przyjdzie nam „skrobać auto” zarówno od zewnątrz, jak i od środka.

Jak radzić sobie z nadmiernym parowaniem szyb w SEACIE?

Właściciele starszych modeli SEATA muszą pamiętać o właściwym używaniu nawiewu w samochodzie. Celem zmniejszenia zalegania wilgoci w aucie należy używać obiegu otwartego, aby świeże powietrze stale napływało, jednocześnie osuszając powietrze w samochodzie. W SEATACH z klimatyzacją należy stosować w tym samym celu odpowiednio ustawioną klimatyzację, o czym zimą część kierowców zapomina.

W przypadku dużego problemu z parowaniem szyb warto przyjrzeć się kilku elementom w naszych pojazdach. Zwiększone parowanie może być spowodowane zapchaniem się filtrów powietrza. Warto zatem sprawdzić stan filtru kabinowego, o którym nagminnie zapominamy. Gromadzące się liście, kurz w filtrze kabinowym (zwykle umieszczonym w podszybiu) może nie tylko zwiększać parowanie szyb, ale również powodować brzydki zapach w aucie.

Chcesz ograniczyć parowanie szyb? Czyść SEATA od środka

Wydaje się to niedorzeczne, ale praw fizyki nie oszukasz. W przypadku dużej wilgotności powietrza w środku samochodu i znacznych różnic temperatury brud, kurz na szybie działa jak magnez dla kropel wody. Dlatego należy o samochód dbać całościowo – nie tylko zabezpieczyć karoserię naszego SEATA przed niszczącym działaniem mrozu i soli drogowej, ale dokładnie oczyścić kokpit i szyby w aucie specjalnie do tego celu dobranymi środkami chemicznymi. Dzięki unikalnemu składowi nie tylko oczyszczą one szybę z wszelkich zanieczyszczeń, ale dodatkowo zostawią na niej specjalny film ochronny. Co ważne specjalna powłoka nie ogranicza w żaden sposób widoczności, a znacznie zmniejsza osadzanie się pary na szybie.