Rodzinny SEAT Alhambra zestrojony z manualną skrzynią biegów

Założenie rodziny to bardzo ważny krok w życiu każdego człowieka. W końcu trzeba zacząć myśleć o innych. Jedna decyzja pociąga za sobą kolejne: znalezienie lepszej pracy, zakup mieszkania o większym metrażu lub budowa domu, a także inwestycja w przestronniejszy pojazd. Skupmy się na tym ostatnim. Co powinien posiadać taki samochód? Minimum pięć miejsc. Nawet jeśli na pokładzie znajduje się mniej ludzi, taka przestrzeń zagwarantuje im podróż w komfortowych warunkach. Następnie duży bagażnik. To w nim wylądują walizki, plecaki i inne rupiecie. Ponadto solidny silnik zestawiony z trwałą, manualną skrzynią biegów. To właśnie te dwa podzespoły zapewnią bezawaryjną jazdę. Podsumowując: klient poszukuje auta idealnie skrojonego do własnych potrzeb, a takim bez wątpienia jest nowy SEAT Alhambra.

Wysoki komfort podróży, czyli SEAT Alhambra i znakomite właściwości jezdne

Van klasy średniej, jakim jest SEAT Alhambra, jest nieprzerwanie produkowany od 1996 roku. Obecnie w salonach dostępna jest druga generacja tego samochodu. Od dnia swojej premiery osobówka cieszy się ogromną popularnością. To konsekwencja perfekcyjnego wykonania, przekładającego się na znakomite właściwości jezdne. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie przemieszczają się wygodnie i nawet spore wyboje na drodze nie są w stanie zakłócić przyjemnych doznań w trakcie pokonywania kolejnych kilometrów. Jednak idealnie zestrojone zawieszenie to nie wszystko. Lwią część pracy wykonują jednostki napędowe i ręczne przekładnie. Przyjrzyjmy im się zatem z nieco bliższej perspektywy.

Nowy SEAT Alhambra i motor benzynowy 

Oferowany w salonach nowy SEAT Alhambra posiada pod maską silnik benzynowy o pojemności 1395 cm³ i mocy 150 KM (110 kW). Zestawiony z manualną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy, co na rodzinnego vana jest rzadko spotykanym wynikiem. Ponadto charakteryzuje się ekonomicznym spalaniem 6,4 l/100 km w cyklu mieszanym. Dzięki dość sporej mocy pojazd nie ma problemu z dynamicznym ruszaniem spod świateł czy płynnym wyprzedzaniem innych użytkowników dróg przy pełnym obciążeniu.

Wariant wysokoprężny, czyli SEAT Alhambra i niskie koszty eksploatacji

Konstrukcje diesla charakteryzują się niższymi kosztami eksploatacji pod warunkiem, że przez większość czasu wykonują dalekobieżne trasy. Jednak SEAT Alhambra z napędem 2.0 TDI 150 KM (110 kW) z ręczną przekładnią spala tylko 5,0 l/100 km oleju w cyklu mieszanym, co można uznać za rewelacyjne osiągnięcie. Wykonywane okresowo przeglądy zapobiegną niechcianym usterkom, w związku z czym tego typu wariant jest szczególnie polecany przez ekspertów.